Actie voor meer aankoop van bloemen helpt
De consumentenactie Kleurrijke Verhalen Dagen heeft geleid tot 35 procent meer aankoopintentie onder de doelgroep vrouwen 25 tot 60 jaar.
Dit blijkt uit onderzoek dat bureau Vostradamus heeft verricht onder ruim duizend consumenten in regio's waar Plantion-bloemisten gevestigd zijn. Het resultaat is vergelijkbaar met dat van 2015.
De actie Kleurrijke Verhalen Dagen is onderdeel van de langlopende consumentencampagne Kleurrijkeverhalen.nl. Deze is bedoeld om mensen te inspireren meer bloemen en planten te kopen.
Aan de Kleurrijke Verhalen Dagen, van 21 september tot en met 1 oktober, is dit keer door ruim 75 procent van de bij Plantion aangesloten bloemisten deelgenomen. De actie heeft tot extra omzet en klandizie bij de bloemisten geleid.
Gratis boeket
De consument die in de actieperiode voor minstens 20 euro aan bloemen of planten besteedde bij een deelnemende bloemist, kreeg er een bijzonder boeket gratis bij. In totaal zijn door bloemisten ruim 10.000 gratis boeketten aan hun klanten meegegeven.
De drempel van 20 euro besteding werd door sommige consumenten als te hoog gezien, maar droeg bij aan bewustwording, kwaliteitsbesef en extra omzet.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Deutz-Fahr 4070 E
Gebruikt, P.O.A.
-
Stihl RT 4082.1
2022, P.O.A.
-
Case IH PUMA 185CVX AFS CONNECT
Gebruikt, P.O.A.
-
Deutz-Fahr K550 enkelas opraapwagen
1985, P.O.A.
Vacatures
Sales Adviseur - Melkveehouderij en Gemengd Bedrijf
VOSSEN LABORATORIES Int. B.V. - NL
Specialist gewasverzorging
Syngenta Seeds - Zeewolde
Medewerker Mechanisatie
Syngenta Seeds - Zeewolde
Docent-Onderzoeker Innovatieve Plantenteelt
Hogeschool Van Hall Larenstein - Leeuwarden
Deskundig lid voor de pachtkamer
Rechtbank Oost-Brabant - ’s-Hertogenbosch
Weer
-
Zaterdag10° / 4°30 %
-
Zondag11° / 2°30 %
-
Maandag10° / 0°20 %