Veehouders daten met stakeholders
Hoe krijg ik meerwaarde voor mijn product? Dat is de centrale vraag waarmee de deelnemers van het project 'Be Good & Sell It' rondlopen. Door gericht over de afzet na te denken, eraan te werken en te praten met collega's, krijgen ze grip op hun plannen en worden ze verder geholpen.
Donderdag was de afsluiting van twee netwerken van het project in Zwolle. Onderdeel was een 'datingcarrousel' waarin de ondernemers hun ideeën konden voorleggen aan stakeholders uit de Uitvoeringsagenda Duurzame Veehouderij. De deelnemers van de eerste twee netwerken zijn varkens- en pluimveehouders die ideeën hebben om hun producten op een andere manier op de markt te zetten.
In het project kwamen de veehouders niet alleen in contact met collega-ondernemers en deskundigen, maar werden ze ook concreet aan het werk gezet om hun eigen markt te verkennen. 'Er werd van hen een proactieve houding verwacht', vertelt Harry Kortstee van LEI Wageningen UR, samen met Hans Fuchs van ZLTO begeleider van een netwerk. 'Vooral het denken in klantwaarden was voor de meesten nieuw.'
Pluimveehouder Peter Janssen uit Ysselsteyn beaamt dat. 'Ik wil uit de anonimiteit met mijn eieren en zoek naar afzet. Dit project geeft inzicht en helpt je van A naar B te komen. Vooral het benaderen van potentiële klanten was voor mij nieuw en spannend. Het heeft wel concrete ideeën opgeleverd.'
Het project staat open voor nieuwe deelnemers.
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Lely Splendimo 360M 540rpm
2015, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X350R (BV) #692146
Gebruikt, € 6.966
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X147R (WD) #335633
Gebruikt, € 4.999
-
Lely Splendimo 320MC
2008, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Zondag22° / 14°20 %
-
Maandag23° / 12°10 %
-
Dinsdag25° / 11°0 %