Arla+benadrukt+boereneigendom+op+pak
Nieuws
© arla

Arla benadrukt boereneigendom op pak

Met een nieuw merk op haar producten laat zuivelcoöperatie Arla aan de consument zien dat ze in handen is van boeren, die zich inzetten voor het leveren van natuurlijke en voedzame melk.

Het nieuwe logo is vanaf september op de pakken te zien. Het maakt onderdeel uit van een nieuwe campagne.

'We willen duidelijk maken dat Arla in boereneigendom is. Dit houdt ook in dat de winst van Arla terug gaat naar de boer en dat die boer ook een belangrijk rol speelt in het creëren van waarde voor onze consumenten. Ze leveren de natuurlijke smaak, de hoge kwaliteit en het welzijn van dieren', aldus Peder Tuborgh, CEO van Arla.

Herkomst belangrijker

Volgens hem zijn consumenten steeds meer geïnteresseerd in de herkomst van de producten in hun winkelwagentjes. Daarbij speelt niet alleen de productiewijze een rol, maar ook hoe de koeien en het milieu worden behandeld en wie de consument met deze aankoop steunt.

'Arla is van de melkveehouders. Het is wij, de boeren-eigenaars, die elke dag werken om ervoor te zorgen dat uw Arla-product is gemaakt met zorg in elke stap', aldus Åke Hantoft, de voorzitter van de coöperatie van 12.747 boeren uit het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Denemarken, Duitsland en de Benelux.

Bekijk meer over:

Weer

  • Zaterdag
    12° / 0°
    10 %
  • Zondag
    13° / 3°
    20 %
  • Maandag
    15° / 3°
    20 %
Meer weer