Teleurstelling+OCAP+over+CO2%2Dvoorziening
Nieuws
© OCAP

Teleurstelling OCAP over CO2-voorziening

OCAP deelt de gisteren door LTO Glaskracht Nederland uitgesproken teleurstelling over de vertragingen bij de onderhoudsstop van Abengoa volledig.

Door deze vertraging heeft de tuinbouw weken langer zonder CO2 gezeten dan gepland. De grote irritatie bij de ondernemers vanwege overlast en productieverliezen is volledig te begrijpen.

OCAP zal dan ook graag met LTO Glaskracht en met de aangesloten ondernemers in gesprek gaan om dit over te brengen aan Abengoa.

Schade

OCAP wijst er echter ook op dat beide CO2-leveranciers bij uitloop van onderhoud of een storing ook zelf schade lijden. Een productieonderbreking betekent immers voor de producent zelf een groot omzetverlies.

Producenten zullen daarom altijd hun uiterste best doen om onderhoud voortvarend uit te voeren en hun proces zo ongestoord mogelijk te laten verlopen waarbij de CO2 als restproduct beschikbaar komt.

Shell heeft dit laten zien door hun onderhoud sneller dan gepland af te ronden en eerder weer CO2 beschikbaar te hebben.

Structurele oplossing

OCAP gaat niet alleen graag met LTO Glaskracht in gesprek over de communicatie met de leveranciers, maar wil ook samen met LTO Glaskracht en de aangesloten ondernemers werken aan mogelijke structurele oplossingen.

De recente gebeurtenissen maken duidelijk dat er een groter probleem is dan alleen de bedrijfseconomische hinder die ondernemers nu ondervinden.

Bekijk meer over:

Weer

  • Vrijdag
    8° / 2°
    10 %
  • Zaterdag
    11° / 4°
    20 %
  • Zondag
    8° / 4°
    20 %
Meer weer