Speciaal onderwijs op boerenerf Denekamp
Zorgboerin Ellen Loohuis uit Denekamp en twee scholen voor zeer moeilijk lerende kinderen in Hengelo hebben plannen om de nevenlocatie van de scholen uit te breiden op Erve Remerman. Dat geeft Loohuis aan.
Sinds september vorig jaar krijgen vijf kinderen van 't Lemenschoer, een basisschool voor zeer moeilijk lerende kinderen met gedragsproblemen, les op het boerenerf in Denekamp.
Een leerkracht van 't Lemenschoer werkt op de locatie. Een medewerker van Erve Remerman begeleidt de leerkracht.
Uit de zorg
De eerste ervaringen zijn positief. 'Door Sesamstraat onderwijs aan te bieden, proberen wij hen uit de zorg te houden. De boerderij geeft de kinderen rust in hun hoofd, ze kunnen beter leren', weet Loohuis.
De scholen, 't Lemenschoer en VSO Korhoen voor voortgezet onderwijs, willen maximaal uitbreiden tot drie klassen met ieder zes kinderen. 'Het gaat om kinderen van zeven tot veertien jaar.'
Overvraagd
Deze kinderen hebben vaak al op vier of vijf scholen gezeten, ze zijn helemaal overvraagd, geeft de zorgboerin aan.
'Vorig jaar september is de eerste klas van vijf kinderen gestart. De boerderij geeft de kinderen rust in hun hoofd, ze kunnen beter leren.’
Gedragsproblemen
Loohuis biedt zorg aan volwassen en kinderen met een verstandelijke beperking en/of gedragsproblemen. Daarnaast houdt ze veertig stuks jongvee.
Bekijk meer over:
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

Gianni Ferrari GTR200
2015, P.O.A.
-

Kuhn VARI MASTER 121 (BIE) #690785
Gebruikt, P.O.A.
-

Case IH Trekhaak MXU/MAXXUM T6
Gebruikt, P.O.A.
-

Kverneland TA465 opraapwagen
1995, P.O.A.
Vacatures
Beleidsmedewerker Boomkwekerij
Royal Anthos - Hillegom
Teamleider teelt
IBN - Schaijk
Technisch Specialist
Pater Bloembollen - Spierdijk
Internationaal Accountmanager
Schaap Holland BV - Biddinghuizen
Stagiair(e) Redacteur Akker- en Tuinbouw
Nieuwe Oogst - NL
Weer
-
Dinsdag15° / 11°10 %
-
Woensdag16° / 10°10 %
-
Donderdag16° / 11°20 %











