Verkoop lelijk fruit en groente in Frankrijk
Onder de naam 'Quoi ma gueule?' - wat is er mis met mijn gezicht? - is een groep van Franse fruit- en groentelers begonnen met een nieuwe project ter bevordering van lelijke groenten en fruit.

In een tweedaagse proef met detailhandelaar Intermarché werd 1.200 kilo lelijke groenten verkocht met een korting van 30 procent.
Nu de proef succesvol is afgesloten wil de telersvereniging, die zichzelf 'Les Gueules cassées' (de gebroken gezichten) noemt, een label lanceren voor lelijke groenten om verspilling van smakelijke maar misvormde verse producten te voorkomen.
Detailhandelaren
Vele detailhandelaren, met inbegrip van Intermarché, Leclerc, Auchan en Monoprix, hebben zich aangesloten bij het project en lelijke vruchten opgenomen in hun productaanbod.
Bekijk meer over:
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners


Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Steyr 6185 CVT
2014, P.O.A.
-
Kverneland Cultivator (geen schijveneg) Enduro (HA) #24505
Gebruikt, P.O.A.
-
Kverneland Ploeg 150B (HA) #24473
Gebruikt, P.O.A.
-
Challenger Tractor MT765 (SO) #691780
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Zondag22° / 14°20 %
-
Maandag23° / 12°0 %
-
Dinsdag25° / 11°0 %