Consument: 'Groente en fruit gezond'
De consument weet heel goed wat gezond is. Maar liefst 80 procent van de Nederlanders geeft aan groente en fruit de meest gezonde keuze te vinden. De consument handelt echter anders.
Dat de consument groente en fruit gezond vindt, blijkt uit de Foodmonitor. Daarin werden consumenten gevraagd om een tiental voedingsproducten te rangschikken van gezond naar ongezond. Vis, melk en brood staan respectievelijk op plek 3, 4 en 5.
Ondanks dat de Nederlanders weten wat gezond voor ze is, handelen ze er volgens Foodmonitor niet naar. De gemiddelde groenten- en fruitconsumptie ligt nog steeds onder de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.
Inspanningen
De Rabobank concludeerde onlangs in een rapport dat consumenten in West-Europa en de Verenigde Staten minder groente en fruit eten dan tien jaar geleden. Dat gebeurt ondanks de inspanningen van overheden om de consumptie te stimuleren.
De consument zal dus meer moeten worden verleid om gezond te eten in plaats van enkel geïnformeerd. Geen gemakkelijke opgave, ook omdat gezonde producten moeten concurreren met ‘ongezonde’ producten die overal aanwezig en zichtbaar zijn.
Marketing budgetten
Doorgaans staan veel grotere marketing budgetten achter deze producten dan achter groente- en fruitproducten.
De Foodmonitor is een initiatief van The Food Agency en marktonderzoeksbureau Trendbox.
Bekijk meer over:
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners


Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Lely Splendimo 900MC vlindermaaier
2015, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X107 (ZUI) #691453
Gebruikt, € 3.289
-
Pottinger Novacat 302 ED
2024, P.O.A.
-
Kuhn Varimaster 151
2002, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Meewerkend voorman/-vrouw teelt
IBN - Beugen