Bettinehoeve+zet+restyling+huisstijl+door
© Bettine

Bettinehoeve zet restyling huisstijl door

Het nieuwe logo van geitenzuivelproducent Bettinehoeve in Etten-Leur staat eind dit jaar op alle producten. Vooral horecaverpakkingen dragen nog de oude huisstijl, geeft woordvoerder Xander van den Bos aan.

Bettinehoeve werd door een persbericht van Wakker Dier erop gewezen dat de dierenwelzijnsorganisatie een klacht tegen het bedrijf bij de Reclame Code Commissie had ingediend.

Het geitenkaaslogo is vijftien jaar geleden ontwikkeld. Het toont een geit bij de hoeve waar de zuivelaar nog steeds is gevestigd. 'De melkgeiten staan er om aan te duiden dat het gaat om geitenkaas', licht de woordvoerder toe.

Nieuw logo

Het bedrijf heeft inmiddels een nieuw logo, waarbij geen connectie is tussen de weide en de geiten. 'Dit nieuwe logo is meer van deze tijd. Bij nagenoeg al onze retailproducten pronkt dit logo al op de verpakkingen', benadrukt Van den Bos.

De restyling van de laatste Bettine geitenkaas producten waarop het oude logo nog wordt gebruikt, staat dit jaar op de planning. 'Dat zijn vooral de verpakkingen die worden gebruikt in het horecasegment.'

Wakker Dier

Bettinehoeve heeft Wakker Dier hiervan schriftelijk op de hoogte gesteld. 'Wij gaan ervan uit dat de reeds ingezette restyling afdoende is om de klacht te laten vervallen', geeft Van den Bos aan.

Bekijk meer over:

Weer

  • Maandag
    18° / 11°
    20 %
  • Dinsdag
    15° / 10°
    70 %
  • Woensdag
    17° / 6°
    20 %
Meer weer