Sicher ist lecker versterkt Duits vertrouwen
De nieuwe Europese Unie-campagne Sicher ist lecker is gisteren op de Floriade officieel onthuld. Na een moeilijke tijd voor de glasgroentesector en grote onzekerheid aan consumentenzijde in Duitsland moet de campagne het vertrouwen daar weer versterken.
Met dat doel startte in Duitsland op 1 juni 2012 een imagocampagne specifiek voor glasgroenten. De 3 jaar durende actie wordt gefinancierd door fondsen van de Europese Unie en gecoördineerd en uitgevoerd door GroentenFruit Bureau.
'Het is de hoogste tijd dat de Duitse consument een positief beeld krijgt bij de teelt van verse groenten onder glas', geeft directeur international Jochem Wolthuis van het bureau aan.
Onzekerheden wegnemen
'Deze campagne biedt een unieke gelegenheid alle onzekerheden en onduidelijkheden bij de Duitse klant met goede informatie weg te nemen', stelt Wolthuis.
Meer transparantie, duidelijkheid en inzicht in de duurzame productiewijze moeten volgens hem leiden tot een positiever beeld van de voedingstuinbouw en meer goodwill. 'Hiermee kan het risico op dergelijke calamiteiten in de toekomst worden beperk.'
Centrale element campagne
'In het eerste jaar willen we 70 miljoen Duitse consumenten bereiken, waarbij sicher-ist-lecker.de www.sicher-ist-lecker.de het centrale element van de campagne vormt', verzekert Wolthuis.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Fendt 313 Vario S4 Profi Marge !!!
2017, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker Z320R (LH) #692212
Gebruikt, P.O.A.
-
Gianni Ferrari GTR200
2015, P.O.A.
-
Pottinger schudder HIT V 11100
2023, P.O.A.
Vacatures
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Zaterdag22° / 5°0 %
-
Zondag23° / 7°0 %
-
Maandag23° / 8°0 %