Weekend van het Varken leuk uitje

De nieuwe regionale benadering van het Weekend van het Varken, in plaats van de landelijke aanpak van voorgaande jaren, werkt goed. Vooral de huis-aan-huis folder was bijzonder effectief, concludeert onderzoeksbureau GFK.

GFK mat na afloop van het Weekend van het Varken - dat 10 en 11 september plaatsvond - de effecten van de communicatiemiddelen. Verder legde het onderzoeksbureau de bezoekers enkele stellingen over de varkenshouderij voor.

De belangrijkste reden om het Weekend van het Varken te bezoeken noemen geënquêteerden dat het een leuk uitje is voor de kinderen. Andere redenen zijn dat de bezoekers iemand kennen met een varkensbedrijf, dat het onderdeel is van een (les)programma en uit nieuwsgierigheid.

Onwetendheid

Afwegingen om het Weekend van het Varken niét te bezoeken zijn onwetendheid, gebrek aan tijd en geen interesse, geeft GFK aan. Van de ondervraagden vindt 51% dat de gemiddelde Nederlander geen objectief beeld heeft van de varkenshouderij.

Van de bezoekers beschouwt 63% het maken van kijkruimtes bij varkenshouders een goede manier om de varkenshouderij inzichtelijker en toegankelijker te maken. Een kwart vindt dat de manier van het houden van varkens moet veranderen. In het onderzoek van 2010 was dit 37%. Toen werd gemeten op landelijk niveau.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    14° / 6°
    70 %
  • Zaterdag
    16° / 7°
    70 %
  • Zondag
    15° / 4°
    20 %
Meer weer