Minder suiker in eigenmerkproducten AH
Supermarktketen Albert Heijn (AH) verlaagt het suikergehalte in eigenmerkproducten.

Vanaf eind dit jaar liggen er meer dan honderd producten van het eigen merk in de schappen, die tussen de 10 en 40 procent minder suiker bevatten.
Het gaat vooral om producten die vaak door gezinnen worden gekocht, zoals yoghurt, vla, ketchup en koekjes. Ook worden er de komende weken nieuwe producten toegevoegd, zoals Griekse yoghurt voor kinderen zonder toevoeging van suiker.
Frisdrank
Bij het frisdrankschap komt een informatiewijzer, waarop supermarktklanten kunnen lezen hoeveel calorieën en suikers er in een drankje zitten. Klanten kunnen ook zien op welke wijze de drank is gezoet: met suiker, met gebruik van kunstmatige zoetstoffen of door het toevoegen van zoetstoffen van natuurlijke oorsprong.
'Steeds meer consumenten gaan bewuster met suiker om. Daarom heeft Albert Heijn zijn assortiment onder de loep genomen en zijn we gestart met een flinke suikerreductie', zegt Marit van Egmond, directeur merchandising & sourcing bij Albert Heijn.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Allis chalmers D-270
1956, P.O.A.
-
ST1620
Gebruikt, € 2.500
-
Case IH FARMALL 55C
2012, P.O.A.
-
Toro Z-master Pro 8000
2018, P.O.A.
Weer
-
Zaterdag19° / 6°5 %
-
Zondag19° / 7°0 %
-
Maandag20° / 6°10 %