Danone profiteert van lage melkprijzen
Danone heeft vorig jaar geprofiteerd van de lagere melkprijzen. Het Franse moederbedrijf van merken als Activia, Evian, Nutrilon en Danoontje wist zijn winstgevendheid op te voeren en de verkopen namen verder toe.

De omzet bedroeg 22,4 miljard euro, wat op vergelijkbare basis neerkomt op een groei van 4,4 procent. Danone zag zijn aangepaste operationele winst daarbij met bijna 9 procent oplopen tot 2,9 miljard euro.
Onderaan de streep hielden de Fransen, mede geholpen door kostenbesparingen, uiteindelijk 1,3 miljard euro over. Dat is een kleine 15 procent meer dan een jaar eerder.
Inkoop
's Werelds grootste yoghurtproducent rekent erop in 2016 weer wat meer kwijt te zijn bij de inkoop van ingrediënten voor zijn toetjes en andere zuivelproducten.
De verkopen nemen dit jaar naar verwachting wel verder toe. Danone streeft naar een verbetering van de marges en voorziet een omzetgroei op eigen kracht van 3 tot 5 procent.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Claas Tractor Arion 530 (LH) #181171
Gebruikt, P.O.A.
-
New Holland T5.120 AutoCommand
2020, P.O.A.
-
Kuhn GF 8700
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X167 (WCH) #60943
Gebruikt, € 5.247
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL