Promotiecampagne voor groente en fruit

Het GroentenFruit Huis wil een promotiecampagne starten om de groenten- en fruitconsumptie in Nederland in de komende vijf jaar met 5 procent te laten stijgen.

Promotiecampagne+voor+groente+en+fruit
© GroentenFruit Huis

De organisatie heeft deze plannen bekendgemaakt. De totale kosten van de campagne tot en met 2016 worden op 1,8 miljoen euro geraamd.

Het GroentenFruit Huis wil de komende maand inventariseren in hoeverre leden bereid zijn financieel bij te dragen aan de campagne, waarna op 1 oktober wordt besloten of het project doorgaat.

Financiering

De leden van het huis, telersverenigingen en handelsbedrijven zouden een deel van de kosten moeten ophoesten. Daarnaast is er nog een potje met geld van Productschap Tuinbouw beschikbaar.

De organisatie is tevens van plan om per 2017 bij de Europese Unie subsidie aan te vragen. De campagne moet ook in de jaren daarna nog doorlopen.

Gedragsverandering

De promotie is gericht op gedragsverandering van de consument. Het GroentenFruit Huis wil ook retail, foodservice en horeca bij de campagne betrekken. De consumptie van groente en fruit is al jaren dalende.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Woensdag
    9° / 2°
    70 %
  • Donderdag
    10° / 3°
    70 %
  • Vrijdag
    11° / 2°
    50 %
Meer weer