Promotiecampagne voor groente en fruit
Het GroentenFruit Huis wil een promotiecampagne starten om de groenten- en fruitconsumptie in Nederland in de komende vijf jaar met 5 procent te laten stijgen.

De organisatie heeft deze plannen bekendgemaakt. De totale kosten van de campagne tot en met 2016 worden op 1,8 miljoen euro geraamd.
Het GroentenFruit Huis wil de komende maand inventariseren in hoeverre leden bereid zijn financieel bij te dragen aan de campagne, waarna op 1 oktober wordt besloten of het project doorgaat.
Financiering
De leden van het huis, telersverenigingen en handelsbedrijven zouden een deel van de kosten moeten ophoesten. Daarnaast is er nog een potje met geld van Productschap Tuinbouw beschikbaar.
De organisatie is tevens van plan om per 2017 bij de Europese Unie subsidie aan te vragen. De campagne moet ook in de jaren daarna nog doorlopen.
Gedragsverandering
De promotie is gericht op gedragsverandering van de consument. Het GroentenFruit Huis wil ook retail, foodservice en horeca bij de campagne betrekken. De consumptie van groente en fruit is al jaren dalende.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners




Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X590 (SO) #691672
Gebruikt, P.O.A.
-
Holaras Jumbo HK-HUS kuilverdeler
2024, € 22.680
-
John Deere Tractor 6090M (HA) #691713
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X350 (HG) #692938
Gebruikt, € 6.322
Weer
-
Zondag21° / 5°0 %
-
Maandag21° / 5°10 %
-
Dinsdag21° / 5°10 %