Tuinbouwleverancier heeft verouderde site

Weinig technische toeleveranciers in de Nederlandse tuinbouw hebben een toekomstbestendige website, meldt HortiLeads, een bureau voor online marketing en publishing in de tuinbouw.

Drie van de bijna zestig onderzochte websites werken niet optimaal op smartphones of tablets, blijkt uit het onderzoek. 'Slechts de helft van de onderzochte bedrijven maakt gebruik van sociale media als Twitter, YouTube of LinkedIn', stelt HortiLeads verder.

AVAG

Voor het onderzoek heeft het bureau alle websites bekeken van de leden van de AVAG, de brancheorganisatie van de Nederlandse kassenbouw- en installatiesector.

'De meeste bedrijven hebben genoeg aandacht besteed aan de uitstraling', vindt HortiLeaks, 'maar een moderne uitstraling is niet voldoende voor een effectieve website.Die moet via zoekmachines vindbaar, mobiel bereikbaar, gemakkelijk navigeerbaar, snel scanbaar en eenvoudig deelbaar zijn.'

Oud nieuws

Aan de inhoud van de websites schort ook het een en ander. Geregeld zijn de nieuwsberichten ouder dan een maand. Slechts een enkel bedrijf laat ook de klant op hun website aan het woord.

HortiLeads is een bureau voor online marketing en online publishing in de tuinbouw. Daarnaast werkt het bedrijf aan het platform GreenHow, waarmee innovatieve tuinbouwprojecten internationaal op de kaart worden gezet.

Bekijk meer over:

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    14° / 8°
    20 %
  • Zondag
    15° / 4°
    20 %
  • Maandag
    11° / 8°
    95 %
Meer weer