Jumbo in tegenaanval rond kip in schap

Supermarktketen Jumbo heeft op haar website een speciale themapagina gemaakt over de keuzes die de supermarkt maakt rond kip.

De grootgrutter opent daarmee de aanval op Wakker Dier, die met haar plofkip-campagne de supermarktketen onderuit probeert te halen.

Op de website, die overigens alweer anderhalf jaar bestaat, geeft Jumbo antwoord op elf veelgestelde vragen. Jumbo stelt bijvoorbeeld dat het bedrijf eveneens streeft naar een duurzame kip, maar dat klanten de kip moeten kunnen kopen, die ze willen en kunnen betalen.

Prijskaartje

Jumbo heeft daarom ook duurzame kip in de schappen liggen. Hier hangt volgens de site een ander prijskaartje aan. Zo kost bijvoorbeeld een biologische kipfilet bijna 25 euro per kilo, terwijl de gangbare kipfilet voor 7,69 per kilo wordt verkocht.

Overigens zegt Jumbo het doel van Wakker Dier te delen. Kip moet zo duurzaam mogelijk zijn. Wel gaat de dierenwelzijnsorganisatie voorbij aan wat hun aanpak betekent voor het milieu, de gezondheid en de Nederlandse kippensector.

Vermarkting

Verder vindt Jumbo dat de beschikbaarheid, prijsstelling en wensen van de klant een bepalende rol spelen bij de vermarkting van kip. Ook hier gaat Wakker Dier in de ogen van de supermarktketen aan voorbij, meldt het bedrijf op de website.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    14° / 7°
    70 %
  • Zaterdag
    15° / 7°
    70 %
  • Zondag
    15° / 5°
    20 %
Meer weer