C1000 is geen kiloknallerkampioen meer

Kiloknallerkampioen C1000 stuntte vorig jaar beduidend minder met vlees. Dat is één van de oorzaken van de verminderde vleesconsumptie door Nederlanders vorig jaar.

Overigens niet alleen C1000, maar ook andere supermarktketens plakten minder vaak een aanbieding op hun vlees. 'De vleesprijzen lagen daardoor op een hoger niveau dan vorig jaar en dan koopt de consument er automatisch minder van', zegt secretaris Ben Dellaert van Productschap Pluimvee en Eieren.

Dit en het toenemende aanbod van duurzaam 'sterrenvlees' leidde er overigens wel toe dat de bestedingen van Nederlanders aan vlees hoger uitvielen. Nederland gaf in totaal ruim € 2,43 miljard uit aan vlees.

Wakker Dier

De Productschappen Pluimvee, Vlees en Eieren presenteerden gisteren de jaarcijfers. Daaruit blijkt dat de vleesconsumptie vorig jaar daalde met 1,4 kilo per hoofd van de bevolking.

Anti-kiloknalleracties van organisaties als Wakker Dier droegen er volgens Dellaert ongetwijfeld aan bij dat supermarkten minder vleesstunts hadden.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    10° / 6°
    70 %
  • Zaterdag
    10° / 5°
    30 %
  • Zondag
    11° / 4°
    30 %
Meer weer