Melkveehouder betrekt burgers via sociale media

Melkveehouder Eise Tonnis de Vries uit het Groningse Niekerk deelt via Facebook het reilen en zeilen op zijn melkveebedrijf. Zo brengt hij de boerderij dichter bij de burger. De Vries is een van de tafelgasten tijdens het Nationaal Melkveecongres. Centraal op het congres staat de vraag: hoe blijft de melkveesector middenin de maatschappij staan?

De Vries melkt drie keer per dag. 'We maakten een pagina aan op Facebook om personeel te vinden. Maar inmiddels volgen veel mensen die niet van agrarische afkomst zijn de pagina. Mensen komen ook weleens een kijkje nemen. Daar staan we uiteraard voor open. Het is alleen maar leuk om te laten zien wat je doet.'

De agrarische sector moet juist een inkijkje geven, want mensen zijn steeds meer geïnteresseerd in waar voedsel vandaan komt, stelt De Vries. 'Door zo'n pagina op Facebook realiseer je je dat het belangrijk is om uit te dragen wat je doet. Bijvoorbeeld om vooroordelen weg te halen. Als boer kun je het voortouw nemen. Personeelsleden proberen foto's en filmpjes te maken. Je straalt dan ook een soort gezamenlijke trots uit.'

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Donderdag
    16° / 9°
    5 %
  • Vrijdag
    17° / 10°
    5 %
  • Zaterdag
    17° / 9°
    5 %
Meer weer