Lichte+groei+omzet+en+winst+Ausnutria%2C+ondanks+geboortedip
Nieuws
© Ausnutria

Lichte groei omzet en winst Ausnutria, ondanks geboortedip

De omzet van de Ausnutria Dairy Corporation groeit over het eerste halfjaar van 2021 met 10,7 procent naar 557,9 miljoen euro. De nettowinst stijgt met 3,4 procent naar 77,6 miljoen euro.

Het bedrijfsresultaat (Ebitda) kwam uit op 107,2 miljoen euro, een stijging van 2,2 procent ten opzichte van vorig jaar. Vooral in China, dé exportmarkt van Ausnutria, is een beduidend lager geboortecijfer. Daarbij zorgen veranderingen in het koopgedrag van consumenten voor lastige marktomstandigheden voor Ausnutria, weet CEO Bart van der Meer.

Ondanks dat steeg de verkoop van de kindervoedingsmerken van Ausnutria met 10 procent. Daarbij liet het merk Kabrita, op basis van geitenmelk, met name in het tweede kwartaal van dit jaar een duidelijk groeiherstel zien.

Om de vergrijzing af te remmen heeft de Chinese overheid in mei haar toekomstige beleid gepresenteerd. Dat omvat onder meer maatregelen om geboorten te stimuleren. Zo mogen stellen voortaan drie kinderen hebben. Tot zes jaar geleden was er nog sprake van een eenkindpolitiek. Verder worden de lasten voor Chinese huishoudens verlicht.

Bekijk meer over:

Weer

  • Zaterdag
    21° / 11°
    20 %
  • Zondag
    21° / 12°
    20 %
  • Maandag
    18° / 11°
    20 %
Meer weer