225 miljoen euro aan maaltijdboxen

De Nederlandse markt voor maaltijdboxen is inmiddels 225 miljoen euro groot. Marktleider is Hello Fresh.

225+miljoen+euro+aan+maaltijdboxen
© nvt

Dat blijkt uit onderzoek door Retail Intelligence Lab. Het marktaandeel van Hello Fresh wordt door marktonderzoeker becijferd op 70 procent en is daarmee veel groter dan de 14 procent die het aan de Allerhande Box van Albert Heijn toeschrijft.

De overige aanbieders Streekbox (samen met de Krat en Beebox), Mathijsmaaltijdbox en Marley Spoon liggen met 3 tot 5 procent marktaandeel nog verder achterop.

Concurrent

De onderzoekers ondervroegen 1084 consumenten. De Allerhande Box wordt gezien als grote concurrent voor Hello Fresh. Niet alleen wist AH sinds de start vorig jaar zomer snel te groeien in deze nieuwe markt, maar de dozen met ingrediënten kunnen daar ook afgehaald worden.

Bovendien geven veel klanten van Hello Fresh aan veel interesse te hebben in de box van de supermarktketen.

De maaltijdboxen worden vooral gekocht door vrouwen, kopers van biologische producten, hoger opgeleiden en huishoudens met een hoger inkomen.

Waarde

De onderzoekers onderzochten ook wat potentiële kopers eventueel willen betalen voor een doos met drie maaltijden voor twee personen.

Hieruit blijkt dat ze de waarde van de boxen met gemiddeld 23,21 euro laag inschatten. De werkelijk kosten van de maaltijdpakketten ligt tussen de 35 á 40 euro.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    10° / 6°
    70 %
  • Zaterdag
    10° / 5°
    30 %
  • Zondag
    11° / 2°
    30 %
Meer weer