Supermarktomzet september groeit licht
			De supermarktomzet in Nederland is in september met 0.5 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van GfK. 
		
 
		De omzet is van 2,49 miljard euro (september 2013) gestegen naar 2,51 miljard euro (september 2014). Dit jaar bestaat ruim 18 procent van de totale supermarktuitgaven, van een gemiddelde consument, uit een aanbieding.
In 2013 was dit nog 19.3 procent. Ook is gebleken dat ouderen vaker producten in de aanbieding kopen dan jongeren.
Producten
Dit jaar is er met name minder vaak vlees, gevogelte, vis en kaas in de promotie gekocht. Persoonlijke verzorging en schoonmaakmiddelen werden vaker in de promotie gekocht. Hiervan noemt GfK de concurrentie van drugstores en low-end retailers als mogelijke oorzaak.
Bekijk meer over:
Marktprijzen
		 
			
		
		
		Meer marktprijzen
    
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
- 
					 Valtra Q305 trekkerGebruikt, P.O.A. 
- 
					 Kverneland TA465 opraapwagen1995, P.O.A. 
- 
					 JOHN DEERE X590 ZITMAAIER (HIL) #692209Gebruikt, € 10.694 
- 
					 Fendt 716 S4 Power Plus2018, P.O.A. 
Vacatures
- Beleidsmedewerker Boomkwekerij- Royal Anthos - Hillegom
- Teamleider teelt- IBN - Schaijk
- Technisch Specialist- Pater Bloembollen - Spierdijk
- Internationaal Accountmanager- Schaap Holland BV - Biddinghuizen
- Stagiair(e) Redacteur Akker- en Tuinbouw- Nieuwe Oogst - NL
Weer
- 
	Vrijdag13° / 7°20 %
- 
	Zaterdag15° / 9°80 %
- 
	Zondag13° / 9°60 %




 
								 
								 
								 
								 
								


 
					 
					 
					 
					


