Nederlanders hechten meer aan 'eigen' vlees
Consumenten hechten steeds meer aan de lokale herkomst van vlees. Dat blijkt uit de tweede editie van de Vion Consumer Monitor.

Nederlanders hechten ten opzichte van 2012 meer aan vlees van eigen bodem. Ook willen zij meer informatie over de herkomst van het vlees.
Uit het onderzoek, onder 1.800 consumenten, blijkt dat de consumenten positiever over vlees zijn dan het afgelopen jaar. Het aandeel consumenten dat vlees als onmisbaar onderdeel van de voeding beoordeelt is met ruim 10 procent gestegen.
Daarnaast is een stijging te zien op zowel ‘vlees is het lekkerste onderdeel van de maaltijd’ als op de stelling ‘vlees is gezond’.
Presentatie
Een overzichtelijke presentatie stuurt als sterkste bij de aankoop van vlees, op de voet gevolgd door versheid en prijs-kwaliteit van de vleesproducten.
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
JOHN DEERE X380 ZITMAAIER (LIE) #692279
Gebruikt, € 6.793
-
New Holland TN75S
2001, P.O.A.
-
JOHN DEERE X350 ZITMAAIER (ETT) #692326
Gebruikt, € 5.313
-
Case IH PUMA 160 CVX
2014, P.O.A.
Vacatures
Beleidsmedewerker Boomkwekerij
Royal Anthos - Hillegom
Teamleider teelt
IBN - Schaijk
Technisch Specialist
Pater Bloembollen - Spierdijk
Vacature veldmedewerker Agrarisch Natuur en Landschapsbeheer (ANLb)
BoerenNatuur Brabant Oost - NL
Internationaal Accountmanager
Schaap Holland BV - Biddinghuizen
Weer
-
Donderdag15° / 10°30 %
-
Vrijdag14° / 10°10 %
-
Zaterdag12° / 6°5 %