Nederlanders hechten meer aan 'eigen' vlees
Consumenten hechten steeds meer aan de lokale herkomst van vlees. Dat blijkt uit de tweede editie van de Vion Consumer Monitor.

Nederlanders hechten ten opzichte van 2012 meer aan vlees van eigen bodem. Ook willen zij meer informatie over de herkomst van het vlees.
Uit het onderzoek, onder 1.800 consumenten, blijkt dat de consumenten positiever over vlees zijn dan het afgelopen jaar. Het aandeel consumenten dat vlees als onmisbaar onderdeel van de voeding beoordeelt is met ruim 10 procent gestegen.
Daarnaast is een stijging te zien op zowel ‘vlees is het lekkerste onderdeel van de maaltijd’ als op de stelling ‘vlees is gezond’.
Presentatie
Een overzichtelijke presentatie stuurt als sterkste bij de aankoop van vlees, op de voet gevolgd door versheid en prijs-kwaliteit van de vleesproducten.
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Case IH CS 105 PRO
2009, P.O.A.
-
JOHN DEERE X350R ZITMAAIER (KOU) #31282
Gebruikt, € 6.966
-
Case IH PUMA 165MC
2019, P.O.A.
-
Alltrec 4810T (HIL) #21051
Gebruikt, € 45.000
Vacatures
Vertegenwoordiger M/V
KI Kampen - Dalfsen, Nederland
Administratief medewerker akker-, land- of tuinbouw
Wageningen University & Research - Wageningen
Meewerkend voorman/-vrouw teelt
IBN - Beugen
Weer
-
Maandag24° / 8°10 %
-
Dinsdag26° / 11°30 %
-
Woensdag24° / 14°60 %