VleesveeNL start consumentenonderzoek rundvlees
Waarom koopt de consument rundvlees en wat speelt een belangrijke rol bij de aankoop? Onderzoeker Mariët van Haaster-de Winter van Wageningen University & Research gaat vanaf volgend jaar antwoorden zoeken op onder meer deze vragen, in opdracht van Stichting VleesveeNL.
Naast een bundeling van bestaand onderzoek gaat Van Haaster- de Winter in gesprek met geselecteerde consumentgroepen die kopen bij de slager, boer en supermarkt of die uit eten gaan in een restaurant. Daarbij is er extra aandacht voor het delen van kennis met de consument via elf meet-and-greets.
De onderzoeker zet ook een grootschalige enquête uit. Zo krijgt ze een beeld van wat de overwegingen van de consument zijn bij de aankoop van rundvlees via de verschillende kanalen. Het onderzoek loopt van januari 2023 tot eind 2024.
Effectieve benadering
Het project wordt begeleid door een commissie bestaande uit Jacco Keuper, Ed Hendriks en Maurits Steverink van VleesveeNL. Ook een marketingexpert die is gespecialiseerd in vlees heeft zich hierbij aangesloten.
Steverink: 'We leggen zo een basis voor een passende en effectieve benadering van de consument, wat de waardering en aankoop van vlees van Nederlandse rundveehouders versterkt.'
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Massey Ferguson 7716-S
2019, € 79.500
-
Iseki LANDHOPE 135
Gebruikt, € 3.750
-
Rumptstad Optimus V4+0
2016, P.O.A.
-
Stiga Estate Royal Pro
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Laboratorium- / Stalmanager KI Nederland (in opleiding)
Topigs Norsvin - Zuiveling 5, Lienden
Activator Agro
Building Balance - Doetinchem, Nederland
Agro Contracter
Cosun Beet Company - NL
Administratief medewerker akker-, land-, tuinbouw of visserij
Wageningen University & Research - Wageningen
Leidinggevende Agroteam
Royal HZPC Group B.V. - Mitselwier
Weer
-
Dinsdag20° / 12°75 %
-
Woensdag21° / 11°10 %
-
Donderdag24° / 12°60 %