AH: Wakker Dier schetst verkeerd beeld
Albert Heijn (AH) vindt dat Wakker Dier een verkeerd beeld schetst van de aanbiedingen van het concern van vlees zonder dierenwelzijnskeurmerk. Het bedrijf zegt juist veel aandacht te besteden aan dierenwelzijn.
'Niet voor niets verkopen we het meeste biologisch en scharrelvlees van Nederland', reageert AH op de campagne van de dierenwelzijnsorganisatie. Wakker Dier lanceerde maandag een radiospot om de vleesaanbiedingen van AH een halt toe te roepen. Wakker Dier noemt Albert Heijn 'de meest dieronvriendelijke supermarkt in Nederland'.
Volgens het supermarktbedrijf hebben bijvoorbeeld AH-kippen geen Beter Leven-keurmerk, maar zijn het 'kippen van een robuust ras, met meer leefruimte en afleidingsmaterialen. Een kip waarover Wakker Dier overigens eerder te spreken was.'
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Valtra Valmet Pateer trekhaak
Gebruikt, P.O.A.
-
Volumebak 150 cm euro aansluiting
Gebruikt, € 985
-
Massey Ferguson 7716 Dyna-6
2017, € 72.500
-
John Deere Tractor 6920 TREKKER (RL) #30077
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Activator Agro
Building Balance - Doetinchem, Nederland
Bestuurslid
NAK via Galan Groep - Emmeloord
Medewerker Akkerbouw & NPEC
Wageningen University & Research - Wageningen
Leidinggevende Agroteam
Royal HZPC Group B.V. - Mitselwier
Specialist gewasverzorging
Syngenta Seeds - Zeewolde
Weer
-
Dinsdag18° / 10°20 %
-
Woensdag17° / 8°10 %
-
Donderdag18° / 8°5 %