Nederlanders hechten meer aan 'eigen' vlees
Consumenten hechten steeds meer aan de lokale herkomst van vlees. Dat blijkt uit de tweede editie van de Vion Consumer Monitor.
Nederlanders hechten ten opzichte van 2012 meer aan vlees van eigen bodem. Ook willen zij meer informatie over de herkomst van het vlees.
Uit het onderzoek, onder 1.800 consumenten, blijkt dat de consumenten positiever over vlees zijn dan het afgelopen jaar. Het aandeel consumenten dat vlees als onmisbaar onderdeel van de voeding beoordeelt is met ruim 10 procent gestegen.
Daarnaast is een stijging te zien op zowel ‘vlees is het lekkerste onderdeel van de maaltijd’ als op de stelling ‘vlees is gezond’.
Presentatie
Een overzichtelijke presentatie stuurt als sterkste bij de aankoop van vlees, op de voet gevolgd door versheid en prijs-kwaliteit van de vleesproducten.
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Volumebak 150 cm euro aansluiting
Gebruikt, € 985
-
John Deere 328A achtermaaier met kneuzer
2012, P.O.A.
-
Claas Celtis 436 RX
Gebruikt, P.O.A.
-
Massey Ferguson 5S.125 Dyna-4 Efficient
Nieuw, P.O.A.
Vacatures
Activator Agro
Building Balance - Doetinchem, Nederland
Administratief medewerker akker-, land-, tuinbouw of visserij
Wageningen University & Research - Wageningen
Leidinggevende Agroteam
Royal HZPC Group B.V. - Mitselwier
Specialist gewasverzorging
Syngenta Seeds - Zeewolde
Medewerker Mechanisatie
Syngenta Seeds - Zeewolde
Weer
-
Maandag17° / 11°30 %
-
Dinsdag19° / 11°70 %
-
Woensdag16° / 13°50 %