Albert Heijn zoekt samenwerking boer
Albert Heijn wil samenwerken met de primaire sector om tot nieuwe producten te komen. Dat hebben Albert Heijn en LTO Nederland gisteren bekendgemaakt.
De aankondiging volgt op de uitkomst van een onderzoek naar samenwerking in de versketen dat de grootgrutter en de landbouworganisatie hebben laten doen.
'We willen actief kennis van de consument delen met onze boeren en tuinders om zo tot nieuwe producten te komen,' zegt Albert Levi, directeur marketing en format van Albert Heijn. 'In de verswereld gebeurt het delen van kennis nog niet veel'.
Bulk
In het onderzoek wordt vastgesteld dat twee bewegingen de versmarkt beïnvloeden. Enerzijds zullen gesloten ketens groeien ten opzichte van open markten. Daarnaast zullen niches en onderscheidende producten groeien ten koste van bulkproducten.
Het gevolg van een toenemend aantal gesloten ketens, is dat de tussenschakels meer en meer worden overgeslagen, behalve als ze waarde toevoegen aan het product, zeggen LTO en Albert Heijn.
Verdienen
Volgens de onderzoekers van EFMI Business School zijn de ontwikkelingen geen garantie dat boeren en tuinders beter gaan verdienen. 'Maar elke boer heeft de mogelijkheid om meer waarde toe te voegen.'
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Gebruikt, P.O.A.
-
Fendt Farmer 305LS
Gebruikt, P.O.A.
-
Trioliet TU-195
2017, € 4.500
-
Walker MT25I-32
2018, P.O.A.
Vacatures
Activator Agro
Building Balance - Doetinchem, Nederland
Administratief medewerker akker-, land-, tuinbouw of visserij
Wageningen University & Research - Wageningen
Bestuurslid
NAK via Galan Groep - Emmeloord
Medewerker Akkerbouw & NPEC
Wageningen University & Research - Wageningen
Leidinggevende Agroteam
Royal HZPC Group B.V. - Mitselwier